Academia de Verão @ the #CDRSP

As part of the ACADEMIA DE VERÃO initiative organized by the ESTG, the #CDRSP welcomed a group of high school students for an immersive visit. This event, held between July 1st and 5th, 2024, provided students with the opportunity to explore higher education experiences. Participants were introduced to the cutting-edge technologies and innovative research projects that are central to the CDRSP’s work, gaining insights into how science and engineering are applied in real-world contexts.

During their visit, the students were guided by ESTG faculty and students, participating in hands-on activities and experiencing the collaborative environment between academia and industry. This enriching experience not only gave them a glimpse into university life but also provided valuable exposure to future career paths, helping them make informed decisions about their education and professional aspirations in science and technology.

+INFO: Link

#CDRSP recebe estudantes no âmbito da Academia de Verão

No âmbito da ACADEMIA DE VERÃO, organizada pela ESTG, o #CDRSP recebeu um grupo de alunos do ensino secundário para uma visita imersiva. Este evento, realizado entre 1 e 5 de julho de 2024, proporcionou aos alunos a oportunidade de explorar experiências de ensino superior. Os participantes foram apresentados às tecnologias de ponta e aos projetos de investigação inovadores que são fundamentais para o trabalho do CDRSP, obtendo conhecimentos sobre como a ciência e a engenharia são aplicadas em contextos do mundo real.

Durante a visita, os alunos foram orientados por docentes e alunos da ESTG, participando em atividades práticas e vivenciando o ambiente colaborativo entre a academia e a indústria. Esta experiência enriquecedora não só lhes deu um vislumbre da vida universitária, mas também proporcionou uma exposição valiosa a futuras carreiras, ajudando-os a tomar decisões informadas sobre a sua educação e aspirações profissionais em ciência e tecnologia.

+INFORMAÇÃO: Link